Angol szakkör
A nyelvi foglalkozásra délután, heti egy órában kerül sor, amelynek célja az angol nyelvi készségek fejlesztése, a nyelv eredményes elsajátítása, valamint a tanultak kreatív használata.
Játékos keretek között, kötetlen formában sajátíthatják el a tanulók az angol nyelv alapvető szavait, ahol a motiváció, valamint a pozitív megerősítés kiemelt szerepet kap.
Pedagógus: Csalló-Pungor Anita
Rajz szakkör
Bárki jelentkezhet, aki szeretne rajzolni, festeni, alkotni és egy boldog, vidám csapat részese lenni.
Az ábrázolás alapozó funkció, melynek segítségével kialakul a vizuális kifejezésmód. Személyiségfejlesztő hatásával az értelmi képességeket alakítja. A játékos tevékenységek segítik a gyerekek problémamegoldását és gondolkodását.
A foglalkozások során fejlődik a gyerekek kézügyessége, kreativitása, szín- és formaérzékelése.
Pedagógus: Jandrasitsné Kutasi Alexandra
Énekkar
„A zene Mindenkié”. Nélkülözhetetlen és fontos életünkben. Ebben a kórusban nemcsak a zenét próbálom megszerettetni a tanulókkal, hanem azt is megtanulhatják, hogy milyen egy kis közösséghez tartozni, milyen egy rendezvényen fellépni. A próbákat kedden és csütörtökön tartjuk. Nincs házi feladat, a szakkörön a gyerekek életkorának megfelelő, vidám, modern zeneszámokat tanulunk. Bízom benne, hogy minél többen színesíthetjük az iskolai eseményeket szép énekünkkel!
Pedagógus: Horváthné Kovács Adrienn
Informatika szakkör
A szakkör elsődleges célja az e-Világ, az online környezet jobb megismerése, a digitális kultúra tantárgy megszerettetése, a gyerekek meglévő ismereteinek bővítése, a megszerzett tudás szinten tartása, elmélyítése.
A diákok a foglalkozások alatt begyakorolják a számítógép használatát, tapasztalatokat szereznek a grafika, a szövegszerkesztés, a táblázatkezelés és bemutató készítés világában. Megismerik az Internet helyes használatát, interaktív táblán oldanak meg játékos, gondolkodtató feladatokat.
Az informatika a gyermekek számára olyan készségek, képességek fejlesztését is lehetővé teszi, mint a figyelem, a gondolkodás, az emlékezet, a kreativitás, a térbeli és időbeli tájékozódás, valamint a finom mozgások gyakorlása. A tanulók a szakkör keretein belül olyan ismereteket sajátítanak el, melyek kepéssé teszik őket a jövőben az informatikához kötődő egyéni, önálló munkára.
Pedagógus: Tóthné Nagy Emese
Matematika versenyfelkészítő
Bolyai csapatverseny, Zrínyi Ilona – Dunántúli esélyteremtő – és Kenguru egyéni matematika versenyekre történő célzott felkészítésre, érdekes feladatok megoldására, együtt gondolkozásra hívok érdeklődő és motivált tanulókat.
A sikerélmény, a kulcskompetenciák fejlesztése közös munkával, játékos formában valósul meg.
Hiszem, hogy a matematika megérthető és szerethető, várom a jelentkezőket!
Pedagógus: Medgyes Szilvia Mária, Tóthné Nagy Emese
Jóga szakkör
A gyerekjóga óra teljesen más, mint a felnőtt jóga. Jóga szakkörünkön sok játékkal, mesével és utánzással vonjuk be a gyerekeket a gyakorlatokba.
Nehéz elképzelni, hogy az örökmozgó gyerekek hogyan jógáznak, hiszen alig tudnak megülni egyhelyben. A gyerekjóga nem erről szól, nem is ez a cél. A cél a mozgás, amit szívesen végeznek a gyerekek.
A gyermekjóga:
– javítja a mozgáskoordinációt, az egyensúlyérzéket
– fejleszti a testtudatot, segíti az egészséges testkép kialakulását
– segít a helyes testtartás kialakításában
– kompenzálja a sok ülés káros hatásait
– erősíti az immunrendszert
– fejleszti a koncentrációs készséget
– komplexen fejleszti az idegrendszert
– segít az érzelmek megélésében, kezelésében, kifejezésében
– támogatja az önismeretet, növeli az önbizalmat, kitartást
– segít a helyes önértékelés kialakulásában
– oldja a szorongást, feszültséget
– kiegyensúlyozottságot eredményez
Szakkörünkön megmutatjuk a gyerekeknek, hogyan lehet vidám hangulatban, játékosan megismerkedni a jógával.
Pedagógus: Dancsecs Borbála
Kosárlabda szakkör
Kosárlabdázni élvezet és ezt sokan tudják a diákok közül is. A csapatjáték kedvelőit Császár Levente testnevelés tanár szeretettel várja a kosárlabda szakkör keretein belül.